Pracownia rękodzielnicza
Poprzez udział w zajęciach rękodzielniczych, uczestnicy pracowni są usamodzielniani, uspołeczniani oraz aktywizowani. W ramach zajęć pracowni, podopieczni mają okazję zapoznać się różnymi technikami dekorowania; domowego recyklingu ( ponownego wykorzystywania różnych niepotrzebnych przedmiotów i nadawania im nowego „życia”; uczą się spędzania czsu wolnego w sposób twórczy. Ponadto uczestniczą w innych zajęciach tj. muzyczne, ruchowe, wokalne, kabaretowe, jak również w treningach. Podczas zajęć porusza się także temat higieny osobistej i organizuje się trening higieniczno- estetyczny. W ramach aktywizacji zawodowej uczestnicy wykonują prace porządkowe, czyli sprzątanie „domu” i pracowni.
Cele zajęć :
- Rozwijanie twórczości artystycznej,
- Nabycie (wzrost) kształtowanie umiejętności odbioru, przeżywania i oceniania sztuki;
- Rozwijanie twórczego myślenia, zainteresowania sztuką i jej technikami,
- Kształcenie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi,
- Rozwijanie aktywności twórczej poprzez wykonywanie prac plastycznych, tworzenie wystaw, szukanie inspiracji, etc.
- Rozwijanie wyobraźni i uzdolnień plastycznych uczestników,
- Rozwijanie zainteresowań uczestników,
- Doskonalenie umiejętności manualnych,
- Nauka umiejętności planowania i przewidywania,
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
- Nauka spędzania czasu wolnego w sposób twórczy,
- Wzbogacenie galerii ŚDS,
- Motywowanie do udziału w konkursach plastycznych organizowanych przez różne instytucje;
- Promocja uczestników i Domu w środowisku i regionie.
- wpływanie przez sztukę na postawy, obyczaje i kulturę uczestników oraz atmosferę ich wzajemnego współżycia.
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Uczestnicy podczas zajęć powinni wyrobić w sobie nawyki estetyczne oraz bardzo ważną w tej pracy dokładność. Rehabilitacja osób niepełnosprawnych w tej pracowni ma na celu ukazanie im możliwości podjęcia pracy i przygotowania ich do konkretnych prac rękodzielniczych. Ponadto celem jest także uzmysłowienie uczestnikom przydatności ich pracy, podniesienie samooceny, pomoc w uwierzeniu we własne możliwości oraz wyrobienie umiejętności współpracy w grupie.